RSS
Blog ini adalah catatan AKU dalam menjalani hidup. Hak AKU untuk menulis, Hak anda untuk membaca dan Hak anda untuk komen. TERIMA KASIH kerana menyinggah, membaca dan meninggalkan komen.

aritu babi, kali ni haramjadah

Ingat tak kisah aku di babikan? Leh baca kat sini.

Tapi bukan jadi time tu je. Lepas tu pon kene babi gak. Tapi secara berjemaah la. Pagi2 memang kene tukar cadar pesakit. Nak tanak kita kene gerakkan pesakit tapi ada la teknik2 dia. Nak di jadikan cerita ada seorang pesakit ni berumur dalam 15 tahun la. Dia patah tulang belakang dan baru menjalani pembedahan semalamnya. Time nak tukar cadar, kami terpaksa pusingkan dia ke kiri dan kanan. Tapi dia mengadu sakit. Memang la sakit tapi kalau tak gerak, lagi sakit. Pastu dia BABI kan kami yang menukar cadar dia. Siap ugut kitorang lagi. Lebih kurang camni ayat dia, "Siaplah hampa semua. nanti aku keluar, sorang-sorang kena.Siaplah hampa" .

Kenapa aku cakap di babikan secara berjemaah? Sebab time tu ada 3 orang staff nurse termasuk aku yang menukar cadar dia. So, berjemaah lah kan?

Ok, aku teruskan dengan kisah haramjadah plak.

Yang ni berlaku pada hari lain, dengan orang yang lain.

Wad ada 28 katil tetap dan boleh tambah 2 katil tambahan tapi terpaksa guna katil yang tak boleh di tegakkan bahagian kepala untuk jadikannya 30, 45 atau 90 darjah. Dan ada seorang pakcik ni terpaksa di letakkan kat katil ni. Pakcik ni berumur dalam 70-an la. Kaki dia telah di potong di bahagian bawah lutut dan menyukarkan untuk dia bergerak.

Pagi tu dia mengadu penat sebab terpaksa baring rata je. Aku nasihatkan dia untuk duduk bersandar tapi masalahnya dia tak boleh mengengsot ke kepala katil untuk bersandar. So terpaksalah aku dan seorang staff nurse lelaki tarik dia ke arah kepala katil. Tiba-tiba dia mengeluarkan ayat,

'Buat apa lah guna katil haram jadah ni?!! Tukar la katil lain...'

Aku jawab, 'Takde katil lain dah pakcik. Kalau ada kami dah bagi dah'

Beberapa jam selepas tu, tiba masa untuk membuka balutan luka setiap pesakit. Tibalah di katil bersebelahan pakcik 'haramjadah' tadi.

Yang ni pon seorang pakcik jugak, berumur dalam lebih kurang 60-an. Luka dia di bahagian tangan. Pakcik ni tak bagi aku bukak luka dia sebab dia cakap nurse buat kasar, so dia nak buat sendiri. Dengan muka bengisnya, dia membebel-bebel la cakap pasal nurse buat keje ganas la, tak tau dia tu sakit la, ape la. Pastu aku bagi la dia bukak sendiri luka dia. Punye la lama aku tunggu, dia siap leh jawab telefon plak lagi. Bila aku nak tolong, dia marah aku plak. Ayat tak boleh blah yang dia keluarkan adalah,

' Semalam ada budak bodoh mana tah, haramjadah betol dia. Main bukak je balutan pakcik ni. Tak reti kita ni sakit. Dok cakap sikit, sikit...Padahal kita tengah sakit. Bodoh betul la budak tu'

Amboi pakcik ni, lancangnye mulut. Budak tu pelajar, memang la tak pandai. Tapi jangan la sampai macam tu. Yang ni aku cakap dalam hati je. Terkejut aku dengar kenyataan pakcik tu.


Kalau nak tahu, makcik yang jaga suami dia kat katil depan pon boleh dengar 2 kali aku dapat haramjadah. Aku cakap kat makcik tu, 'Harini saya kenyang makan haramjadah makcik..hehehe'.

Kalau budak muda, cakap kurang ajar, aku boleh terima lagi. Dah memang jenis darah panas, maki orang je la keje. Tapi yang ni dah tua. Kubur kata mari, rumah kata pergi tapi mulut nauzubillah lancang. Tau la tengah sakit tapi takkan sampai macam tu kot.

Dan satu pesanan penaja, kalau masuk wad, janganlah ingat nurse-nurse atau doktor-doktor ni nak menjahanamkan diri anda. Kami ni berkhidmat untuk sihatkan anda. Kalau ada pon yang berniat nak menjahanamkan diri anda tu, adalah amat sedikit peratusannya.


naDDy: staff nurse lelaki tu tanya aku haramjadah dalam bahasa omputih ape? ape ek?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 CoMMeNT:

Faizul said...

"pakcik lagi bodoh. dah tua2 p la mati terus, jangan nak susahkan budak2 muda ni.."

err BASTARD?

Anonymous said...

haramjadah..ala2 mcm bullshit kot..huhuhu

Unknown said...

dude: lagi ganas ko ni, suh pakcik g mati plak..hehe

anon: aku pon rasa bullshit.tapi tah la.