RSS
Blog ini adalah catatan AKU dalam menjalani hidup. Hak AKU untuk menulis, Hak anda untuk membaca dan Hak anda untuk komen. TERIMA KASIH kerana menyinggah, membaca dan meninggalkan komen.

Sayang sebab ape?

Sejak akhir-akhir ni, aku selalu tertanya-tanya...perlu sebab ke untuk kita sayang seseorang?

Dulu aku dengan coursemate aku penah bincang pasal hal ni. Sebab boyfren coursemate aku selalu tanye coursemate aku kenapa sayang dia.

Aku cakap dengan coursemate aku, kadang-kadang sayang tu datang dari rasa kesian atau rasa simpati. Tapi sayang tu jugak akan datang dengan tiba-tiba.

Sekarang aku plak dalam dilema. Tertanya-tanya kenapa aku sayang seseorang. Kalau family tu lain lah. Hari-hari kita dengan dorang, susah payah pon dengan dorang. Memang la kena sayang.

Tapi ni sayang seseorang yang kita baru kenal. Baru tak baru sangat la. Lame pon tak lame sangat.

Dari rindu ke sayang, dari sayang ke cinta.

Sekarang ni aku tengah konfius samada aku sayang dia atau rasa sunyi aku yang menyebabkan aku perlu dia untuk berbual setiap hari dan sms setiap hari. Dia tak macam yang aku harapkan dan aku tak tau ape yang serasi antara kitorang. Tapi aku masih rasa rindu dan sayang kat dia.

Aku pon tak tau samada sayang aku ikhlas atau terpaksa. Dah banyak kali aku nak cakap dengan dia tentang hal ni tapi aku takut aku akan mengecewakan dia. Aku memang seorang yang memerlukan kepastian dalam setiap yang aku lakukan.

Perlukah aku bincang dengan dia?
Perlukah aku tanye kenapa dia sayang aku?

Kadang-kadang kita takut untuk terlalu sayang pada seseorang sebab takut kehilangan dia atau sayang kita tidak terbalas seperti yang di harapkan.


naDDy: lame tak update, sekali update entri jiwang...haha~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 CoMMeNT:

imHepPie said...

aku xtau napa tpi aku syg ko wahaha

Boneka tak sakit said...

huhuhu betol2 setuju sgt2
aku rasa normal kuyt kdng2 pelik la kan kenal pown tak sagt tapi hati mcm nak borak dgn dia je..

hai..
cuba tahan emosi.. baik berkawan saje.. sunyi satu hal..
tapi kalau slh langkah kan payah nak undur!

aku tak kesah diri aku..
tapi aku kesah perasaan org.. mulut bila tak terjkawal berjanji kan dunia..

tapi.. hakikat yer
so kawal ka.. tak slh admired seseorang tu kut..

pakcik kordi said...

nadd kwn dl..tgk dh lama2 nt cmne..klu nad rase ade yg tk kena bl tkjumpa/bl tk kol@sms dia,kmgkinnn nad dh suka kt dia..

klu rase terpaksa atau kesian,tk pyh la teruskn..kwn sudah k...=)

Ries Lee said...

dunia blog dah lame menyepi...
rupanya tgh hanyut dlm dunia jiwang..

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

imHepPie: aku pon sayang ko, ko dan ko. nape ek?


Boneka: ermmm...so takyah cakap la?


pakcik kordi: ok pakcik!


Ries Lee: ehem2. tak hanyut lagi ek. aku gune pelampong.