RSS
Blog ini adalah catatan AKU dalam menjalani hidup. Hak AKU untuk menulis, Hak anda untuk membaca dan Hak anda untuk komen. TERIMA KASIH kerana menyinggah, membaca dan meninggalkan komen.

Menu hari ini: ayam masak kicap.

arini aku masak ayam masak kicap. kul 3 baru masak sebab semalam aku keje syif malam dan semestinye aku tido lepas balik dari keje. kalau tak tido, macam orang mabuk je la . macam di awang-awangan je.


Ye, kat sini aku masak. Kalau kat umah dulu aku makan je ape mak aku masak. Tolong tu ade la sikit-sikit, tapi sikit sangat la. Bukan tak tahu masak, tapi malas. Dah ade mak, mak la masak. Kan? Kalau nak ikutkan masak ni takde susah sangat, campak-campak je dah jadi. Asalkan ade rasa la. Masak kari, rasa kari. Masak sambal rasa sambal. Dan arini aku masak kicap, rasa la kicap nye. Kalau nak tanya aku sukatan, memang aku tak tahu nak jawab. Agak-agaknya sudah. Sesedap lidah merasa dan seringan-ringan tangan mencampak bahan-bahan masakan.


Malam ni aku keje malam lagi. Memang standard keje malam 2 ari pastu dapat kelepasan malam atau hari tidur. Bayangkan 2 malam tak tido, masuk ari ketiga kalau tak tido, leh bengong rasanya. Tapi...tapi...tapi...ada gak yang curi-curi tido time keje malam kan? Tak tahan woo. Tapi bagi aku, baik jangan tido kejap pon, sebab nanti bile dah dapat tido, lagi la mengantok. Ape yang aku buat, jalan-jalan cari keje kat dalam wad tu. Hilang gak ngantok..hehe


Lupa nak bagitau, aku sekarang berkhidmat di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar Kedah. Aku di tempatkan di wad Kenanga 3A, wad Orthopedik lelaki. Apa itu Orthopedik? Pegi tanya pakcik Google. Tapi kalau orang tanye, aku cakap wad patah-patah je. Memang 90% kes kat wad aku tu yang patah-patah je. Tulang kan ade banyak, jadi mana-mana tulang pon leh patah kalau jatuh apatah lagi eksiden.

Nanti aku cerita pasal wad aku lagi. Perut dah lapa nih. Ayam masak kicap pon dah siap.



Aku kene masak banyak sebab periuk ni besar. Kalau masak seketul je, tak padan lak.

Mari makan!!!!

naDDy: entri ditaip semasa masak dan makan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 CoMMeNT:

husna san said...

lama aku tunggu cerita ko taw.

sharamli said...

lapar...

ueki said...

ahah mmg sdp msk kicap

hehe snd la kt cnie skit ayam 2

p/s-waa lma x update blog
lma x bca blog aku n hdp
gona mish dis blog

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

husna: terpaksa menyepi.hehehe


sharamli: makan la


euki: sedap memang sedap.