RSS
Blog ini adalah catatan AKU dalam menjalani hidup. Hak AKU untuk menulis, Hak anda untuk membaca dan Hak anda untuk komen. TERIMA KASIH kerana menyinggah, membaca dan meninggalkan komen.

Kisah tadika

Semalam berbuka dalam gelap. Kawasan umah aku blackout. Siang tu skali, dah nak dekat time buka tu skali. Candlelight dinner la...lomentik woo..lomentik la sangat.panas lagi..nyamuk lagi..pastu main makan je..kalau ade bendasing pon, main ngap je la.bukan nampak pon..

Pastu mak aku suh sms akak aku, suh beli lilin, betri besar untuk lampu picit-memicit dan aku suh akak aku beli topup.

Kul 9 lebih, baru ade letrik.

Kul 10 camtu, akak aku balik bawak barang-barang yang dipesan dan yang paling penting topup aku. Kredit tinggal 2sen, cemane nak bermesej kan. Kalau dah terdesak sangat je aku tibau enset ayah aku. Bukan ape, ayah aku topup banyak2 tapi tak gune. Aku manfaatkanlah.

"Sape nama kawan tadika ko yang gaduh dengan ko tu? yang bapak dia jurugambar tu?"

"oh...dia tu...ape tah name dia.tak ingat dah aku..nape lak?"

"Dia keje kat kedai topup tadi tu. baru je keje situ"

Tiba-tiba mak aku menyampuk, "mula-mula bukan main kawan baik, sekali bergaduh"
.
Aku membela diri, "dia tu la. sape suh conteng buku orang. conteng pakai marker plak tu. mane bole padam lagi. orang tarik ar rambut dia. putus banyak gak rambut dia. melekat kat tangan. dah la time tu ibu bapa tengah tunggu anak2 nak balik tadika. semua tengok...hahaha"

Akak aku menyampuk, "entahnya..tu pon nak gaduh tarik2 rambut"


haha..ni salah satu kenangan yang aku tak boleh lupe. penah terserempak dengan ayah budak ni, terus aku teringat kisah lama. kalau terserempak dengan budak ni, aku buat2 tak kenal je.


naDDy: aku ex Tadika Kemas Selayang Baru...kemas je tau~



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 CoMMeNT:

balqissy said...

oh. ganas benar kamu *risau*

––––•(-•.cik.•-)•–––– said...

hahah.
lawak2.
ade ke patot..
kecik2 da brutal eak..
ish2.
((:

azuan said...

skang nie main tarik rambut ag ke??
huhuuuu

Monkey D Luffy said...

kuat bergaduh ko ni

takut aku

larikkkkkkkkkkk

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

balqissy: bukan ganas, bela diri.


cik: pengaruh muzik rock.haha


azuan: bergantung pada keadaan.haha..tak la


Luffy: ko larik, aku kejar..

fndrocka said...

aku pernah tercucuk dgn pensel mata budak kelas masa kecik2..tp skrg tak jumpa dah diaa

fndrocka said...

aku pernah tercucuk dgn pensel mata budak kelas masa kecik2..tp skrg tak jumpa dah diaa

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

tercucuk dengan sengaja cucuk...jauh bezanya tu...