RSS
Blog ini adalah catatan AKU dalam menjalani hidup. Hak AKU untuk menulis, Hak anda untuk membaca dan Hak anda untuk komen. TERIMA KASIH kerana menyinggah, membaca dan meninggalkan komen.

Cinta Terlarang 3

sambungan dari Cinta Terlarang 2

Hari demi hari berlalu. Lina dan Fendi berkongsi cerita, berkongsi masalah dan berkongsi pendapat. Masa di rasakan begitu lama, padahal mereka baru saja bermadu kasih selama 2 minggu. Biasalah adat bercinta, sehari di rasakan setahun.

Minggu hadapan Fendi akan turun ke Kuala Lumpur bagi menghadiri kursus yang di anjurkan oleh tempat kerjanya. Kesempatan ini mahu Fendi gunakan bagi bertemu kekasih hatinya Lina. Lina juga turut teruja mahu berjumpa Fendi sejak pertemuan pertama mereka 2 bulan yang lalu. Tetapi kali ini, Fendi dan Lina berharap mereka hanya akan berdating berdua tanpa di temani sesiapa.

Lina berasa bimbang dan takut hajat mereka untuk bertemu atau lebih tepat lagi, berdating tidak kesampaian. Ini kerana, walaupun keluarga Lina bersikap terbuka tetapi dalam pergaulan antara lelaki dan wanita, mereka sedikit mengongkong. Lina berasa tertekan setiap kali hal ini timbul. Tidak terkecuali semasa Lina berpasangan dengan lelaki lain.

Lina memberitahu Fendi supaya tidak terlalu berharap untuk berjumpa kerana alasan tersebut. Fendi sememangnya faham dengan keadaan Lina setelah beberapa kali berbual sendiri dengan ibu Lina di telefon. Selalu juga Fendi di perli oleh ibu Lina semasa berbual di telefon, namun Fendi tetap sabar demi sayangnya pada Lina.

Janji di buat. Ahad ini Fendi dan Lina akan bertemu buat kali kedua. Fendi telah meminta kebenaran sendiri daripada ibu Lina untuk keluar bersama Lina. Ibu Lina mensyaratkan supaya Fendi datang menjemput Lina di rumah dan menghantarnya pulang. Walaupun Fendi tidak berkenderaan, dia tidak kisah untuk menuruti syarat ibu Lina tersebut. Hati Lina dan Fendi telah berbunga-bunga untuk bertemu.

Namun, pada malam sebelum mereka sepatutnya bertemu, Fendi memberitahu Lina bahawa dia mempunyai sedikit kesulitan untuk bertemu. Fendi terpaksa berkejar ke tempat lain pada waktu petang dan mereka hanya mempunyai kesempatan masa yang sedikit untuk berjumpa. Dan Fendi tidak mempunyai kesempatan masa untuk menjemput Lina di rumahnya. Fendi mencadangkan supaya Lina keluar sendirian untuk ke tempat yang mereka berjanji untuk bertemu.

Sebagai anak yang taat, Lina tetap meminta kebenaran kepada ibunya. Namun ibunya tetap berkeras tidak mahu membenarkan Lina berjumpa Fendi sekiranya Fendi tidak datang ke rumah terlebih dahulu. Fendi bukan tidak mahu datang ke rumah Lina tapi sekiranya Fendi datang, sudah pasti Fendi dan ibu Lina berbual panjang dan tidak berkesempatan untuk Fendi dan Lina keluar dating. Jadi, temujanji mereka terpaksa di batalkan.

Hari ahad berlalu dengan begitu sahaja tanpa mereka berdua bertemu. Isnin dan selasa Fendi sibuk dengan kursus, jadi mereka memang tidak berpeluang bertemu. Lina yang pada mulanya menyangka Fendi akan pulang ke Kuantan pada malam Selasa itu kembali gembira dan menaruh harapan. Fendi akan pulang ke Kuantan pada malam Rabu. Jadi mereka sekali lagi membuat janji untuk bertemu.


bersambung...



naDDy: dah macam novel la pulak!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 CoMMeNT:

RobinHood said...

Bukan Novel Kew?
abehtuw Apew?
KaMOo Nie Laki Kew PomPUan?
;p

naDDy said...

memula ingat nak buat cerpen je.sekali jadi panjang lak cerita ni.

dah ada gambar kt profile.takkan tak leh agak laki ke pempuan? hurmmm...

zati_nadia said...

Assalamualaikum..

^_^Tak patut betul RobinHood ni bertanya sedemikian..~_~huhu..^_^
jgn tersalah agak sudahla...

umi..zati nak cadangkan lagu tema yang ko hikayatkan nih..

tajuk lagu memang dah kena pon..CINTA TERLARANG..^_^


Kau tak ‘kan
Tak ‘kan selamanya dengan dirimu

Kau pasti
Dilanda rindu tanpa diriku

[Hm..berlagak giler..yakin jer si dia rindu..^_^]

Mengapa tak berjalan.. malas
Sementara kau dan aku terlanjur satu

[bleh plak nak malas2..nampak sangat takde komitmen]

Ku benci
Apa salahnya mencintaimu
Keadaan tak mengijinkan
Sementara kau dan aku terlanjur satu

[Jangan biar diri diselubungi keBENCIan..Yup..cinta memang fitrah..xde salahnyer..apa yg buatnyer jadi salah..hm...kita pikirla sendiri..]

Apa harus sadar
Cinta terlarang antara kita
Kau dan aku bahagia
Mengapa tiada yang bisa terubah

[Cinta sebenar bisa buat kita berubah menjadi insan yg semakin hari semakin baik..!Ni apehal x berubah lak? Patutpun terlarang..~_~]

Jika nanti datang
Perpisahan yang aku takutkan
Ketahuilah bahwa
Ku mencintaimu diatas cinta

[Usah ditakutkan perpisahan..jiwa orang beriman tu..bila bertemu x jemu..berpisah x gelisah..itu yg bestnyer...hati tenang..sebab rindu yg melalaikan tu sentiasa dibungkus segera bila dia menyelinap nak masuk dalam hati. Ingatkan diri..jangan posisi cinta yg lain berada "di atas" cinta ALLAH..biar CINTA ALLAH yang TERATAS! ^_^]

Tak ada yang mengalahkan kekuatan cinta

[Patutnya lirik yg last nie perlu ditambah sket..>>>Tak ada yang mengalahkan KEKUATAN CINTA ALLAH]..that is the best!

v(^_^)v..

~_~..hmm...memang sesuai r lirik nyer ngan "cinta terlarang" nih..memang patut dilarang pon..
Banyak boleh dikritik pasal lirik nih..[kritik2 sayang namenyer..]..^_^..

mahu dengar lagunya??sila ke link ni..

http://www.imeem.com/sl3ndroruw3t/music/W7b5xQxW/baby-cinta-terlarang/

p/s: sesuka-suki ati aku je nak kritik lirik org...hehe..maaf buat penulis liriknya..xpe2..same2 kita muhasabah..manusia kan x sempurna..^_^

wassalam..

naDDy said...

zati_nadia: waalaikumussalam. panjang betol komen ko ni zati.thanks for the song.tapi cerita ni dah ade lagu tersendiri.tguuuu

Monkey D Luffy said...

dogaan bercinta

naDDy said...

Monkey D Luffy: ni lah konflik dalam sesebuah cerita..