RSS
Blog ini adalah catatan AKU dalam menjalani hidup. Hak AKU untuk menulis, Hak anda untuk membaca dan Hak anda untuk komen. TERIMA KASIH kerana menyinggah, membaca dan meninggalkan komen.

Cantik salah, tak cantik pon salah

kalau lelaki, tukar cantik kepada hensem

Tak cantik, nak cantik. Bila dah cantik, jadi masalah plak. Cemane tuh?

Aku pernah terpikir, susah tak jadi orang cantik ek? Yela, pegi mane2 mesti ade orang usha. Silap2 boleh kene kacau. Yang lebih teruk lagi, jadi mangsa rogol...Nauzubillah~

Kalau yang tak cantik, nak jadi cantik. Macam-macam produk di gunakan..krim itu, krim ini...nak putihkan muka...nak hilangkan jerawat...nak hilangkan parut...buat pelastik surgeri pon ade...

Orang yang cantik ni selalu konfiden je. Orang yang kurang cantik plak, selalu rendah diri, malu2. Tapi kan cantik tu subjektif. Kalau pon kita tak yakin pada diri kita, jangan tunjuk kat orang. Biar kita je yang rasa.

Tak di nafikan imej tu penting. Kene jaga personaliti. Tapi jangan sampai melampau dah la. Jangan mengubah sampai apa yang kita buat tu jadi haram dan berdosa.



__________Cantik vs Tak Cantik__________

Seorang pengarah sebuah syarikat sudah mendapatkan Sekretari yang diinginkan, lalu beliau menugaskan stafnya Ajoi untuk meneruskan baki temuduga dengan calon-calon yang masih ada... Pengarah tersebut mengarahkan Ajoi menolak semua calon yang tinggal. Dengan yakinnya Ajoi melaksanakan tugasnya. Satu persatu calon dipanggilnya.

Ajoi : "Kamu memohon sebagai apa?"

Calon 1 : "Sekretari"

Ajoi : "Kamu merasa cantik ke tak?"

Calon 1 : "lebih kurang macamtu la"

Ajoi : "Permohonan Kamu tidak diterima."

Calon 1 : "Sebabnya?"

Ajoi : "Nanti pekerja disini akan jatuh cinta pada kamu dan berlaku perkara tak elok... "

Calon 1 : "Sebenarnya saya merasa tidak cantik"

Ajoi : "Makin lah saya tidak terima."

Calon 1 : "kenapa pulak ?"

Ajoi : "Buat sakit mata aje


naDDy: kalau nak dipikirkan masalah ni, sampai bile2 tak sudah~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

23 CoMMeNT:

imHepPie said...

dasar manusia..xpenah puas ngn bersyukur ngn apa yg dmiliki...

♥ayudeadwish♥ said...

tu la sape suh cantek... tgk cam aku.. cute je~~

ezany said...

cantik tak salah pun.. yg penting pandai jaga diri..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

sape itu bos? aku mau dekel sme die..huhuh...nak yg shantekkk je, bos itu ensem ke??

nursarah87 said...

cantik bukan kesalahan, tak cantik bukan kesilapan..

bersyukur apa adanya,
pedulikan apa org nak anggap,
bukan diorg yg bg kita makan nasi hari2...

salam perkenalan..=)

Boneka tak sakit said...

cantik nie memang subjektive sbnr yer! apa2 pow

chantek luar tak dibackup dgn kechantikan dalaman memang tak beguna!

tapi tak chantek luar! dlm chantek sgt2 lama2 terbau juga haruman ia

apa aku merepek nie ah!! aku pow tak tau hahaha..

miEz haNeM said...

cantik atau tak cantik..

kurniaan allah..

kene bersyukur ;;p0

Lionel Azry said...

nasib baik gua relax2 je :P

Fatt Chin Choy said...

kau tetap cantik di mata ku

chipsmore said...

rupa x bawak mati ponnn....da tua kedut gak... ;)

Firol said...

EMM..ABSTRAK...TAK CANTIK PUN TAK BOLEH, CANTIK SANGAT PUN TAK BOLEH..

BIAR SEDAP MATA MEMANDANG, KALAU TUHAN DAH BAGI TU CANTIK JELAH

..HATI MAU BAIK LAGI PENTING....


CUBA DUDUK SEBELAH KAMBING, MANA CANTIK?

YE MANUSIA YANG CANTIK

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

imHepPie: tu la manusia.


ayu: cute pon susah gak.hehe


ezany: btol.


kakuna: bos itu la~


nursarah87: tau takpe.


Boneka: tapi ko suke orang cantik kan?hehe


miez hanem: alhamdulillah~


Lionel Azry: aku pon rilex gak~


Fatt Chin Choy: macih~ hehe


chipsmore: dalam kubur reput gak kan?


Firol: kambing comel kan? hehe

Im Single said...

baju raya gua cantik doh~ nk tgk? ahaha...

kimisai said...

last2 jadi cikgu..lagi senang...cantik ke tak yg penting ilmu.......hahahaa

aloy_paradoks said...

jangan lupa mem "berat" diri anda di Majlis MIMPI 18 hb ni di Galeri Shah Alam..

bias® said...

cantit!!!

Sharif John said...

Susah susah....

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

Im Single: nak3..mane?


kimisai: penting gak.nanti anak murid kutuk.hehe


aloy: tak dapat la bro.wa keje.


bias: eit?


John: senangkan lah~

abang besi said...

kah kah kah!!cmne intvw gitu?hahahahaa...klaka2!!!

abangpit said...

muka cantik, tp hati tak cantik, baik tak payah.

balqissy said...

ko rasa kita ni cantik tak? *thinking* hahaha

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

abang besi: cenggitu la...


abangpit: tau takpe.


balqissy: cantik2..

pakcik kordi said...

pakcik pon hensem apa??