RSS
Blog ini adalah catatan AKU dalam menjalani hidup. Hak AKU untuk menulis, Hak anda untuk membaca dan Hak anda untuk komen. TERIMA KASIH kerana menyinggah, membaca dan meninggalkan komen.

G.L.A.M.O.R.O.U.S

UPSR dah abis ke eh? tapi aku ada kisah yang aku tak lupa masa UPSR dulu. tahun 1998. tahun komanwel.

Aritu exam paper ape tah. Aku dah tak ingat. Aku duduk barisan tepi sekali seblah pintu keluar masuk, tapi kira bahagian tengah la. Penjaga peperiksaan semua cikgu dari luar. Tapi ada sorang je cikgu dari sekolah aku tu. Nama dia Cikgu Azman Bin Sabu. Orangnya tinggi, badan bidang besar, kurus tapi kepala kecik je. bukan aku kutuk eh. tapi cikgu ni kira hensem gak la. Dia ni ajar Pendidikan Jasmani. dah kawin dah pon. ada anak dah.

Bila dah abis jawab soalan exam, aku pon kebosanan. Tak tau nak buat ape. Aku tengok orang lain tengah menggelabah jawab soalan lagi. Aku pon semak balik jawapan aku. 2 kali aku semak. Pastu aku taktau nak buat ape. Aku pon letak kepala atas meja...tidor...Yang penting muka menghadap ke pintu. Pintu tu tertutup, so takde orang nampak la, kot-kot ada kejadian yang tidak diingini berlaku..seperti proses kejadian peta dunia dan sebagainya.

Tengah aku sedap-sedap tidor dan lena di ulit mimpi, aku terdengar suara yang aku kenal sangat. Suara lelaki..memanggil nama aku dengan mendayu-dayu...

umiiiiii...........bangun umiiiii..........bangunnnnn..........
umiiiiii...........bangun laaaaa..........bangun umiiiiii......

aku rasa tak sedap. aku angkat kepala...tengok keadaan sekeliling...semua orang tengah tengok aku...rupa-rupanya Cikgu Azman punye suara. Dia kejutkan aku gune mikrofon kat depan dewan. Abis sume orang dengar...aku malu gile time tu...orang semua dok senyum-senyum kambing (memang cam kambing pon). Aku pon bangun, pegi tandas, basuh muka. Masuk dewan, buat muka selamba.

Sejak aritu, kalau aku nak tidor time exam, aku lebih berhati-hati. Aku tanak glamer dalam dewan peperiksaan lagi. Bagi peluang kat orang lain plak.



naDDy: korang penah di glamerkan?


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

20 CoMMeNT:

Anonymous said...

memang aku tak puas hati! *komen box ko tanya

1998 eh! dasyat juga tahun tu meriah!! aku igt lagi tahun tu ada satu drama yg best rombongan cik kiah ke sukan comowelth!
huhuhuh

tak sangka time aku syok tgk cerita tu! ko sedang bergelut dgn exam upsr!! tua yer aku! haha...

aku pernah di glmer kan! nanti aku stor dlm blog lah!! ko buat aku terigt something!

Unknown said...

boneka: aku ingat ko join cik kiah tu punye rombongan sekali.

ko memang dah tua..cume perasan muda je..

ko ni nak stor ke nak blog?

Anonymous said...

y..

STOR

meh check out pengalaman gelmer aku!! pergh memang seksual gila! batal pose baca..

Unknown said...

perghhh..malunya...kalo sy kene camtu...sumpah xnk tido da la padtu..ahaha :D

Unknown said...

*pastu

Unknown said...

boneka: z..cepat betul ko update cite tu eh...


chipsmore: time tu baru 12tahun.takde la malu sangat.hehe

bijen m. said...

pergh.
macho gila kau.
dasat betul cikgu tu.
tak menjaga sensitiviti kemaluan langsung.

aku said...

mase tu kertas ape? kalau geog, tentu ko bleh lukis peta satu dunia..

Unknown said...

bijen: cikgu macho..aku dasat..ko terbalik ni.


aku: upsr mane ade geografi la..aiyoo

Anonymous said...

ok apa glamer.. bukan selalu.. hehe..

ueki said...

wow
hahaha
skali kjut pkai mike
klu pkai air simbah tang muka cm na 2

hehehe

abang besi said...

ha....kn dh glemer..hehhe...hahaha...

malu gila....=p

kata nk chat ngn abg besi...tkde pon...

Unknown said...

abangpit: tau takpe.


ueki: melampau ar simbah pakai air.mic suda~


abang besi: malu je. tak gila.

terlupa la abang besi.sori2.kalau on9, roger deh~

abang besi said...

ye le.....hahaha..ye la tk gila..hehee...sori2...=p

Unknown said...

ape sori2? hehe..

Sharif John said...

Ok la tu... glamer la jgk sis... tp kena announce mcm tu mmg bole buat kita tersenyum kambing sorang2 hehe

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

hahahaha...hanya mampu ketawa..dalam kepala plak dah back to memorylane mase upsr dulu..hehe..macam2...

ezanykun said...

haha.. mmg malu giler camtu..

EN.ROBOT said...

result gempak kan..?
ape ade hal,..,~

Unknown said...

John: kambing pon senyum balik tengok kita.hehe


Kakuna: ada story lawak gak ke?


ezany: lagi skali.malu je, tak gile.


Robot: gempak ke? ada ABC..haha