RSS
Blog ini adalah catatan AKU dalam menjalani hidup. Hak AKU untuk menulis, Hak anda untuk membaca dan Hak anda untuk komen. TERIMA KASIH kerana menyinggah, membaca dan meninggalkan komen.

H1N1 menyerang

laptop aku rosak...software je...



semalam dapat satu emel dari junior kat u. aku bukak, ade link satu web. ade link, aku klik.

tetiba kuar skrin biru..error...pastu hang..kene restart...

lepas restart, laptop jadi lambat.

tapi aku tetap meneruskan pembacaan blog yang telah 2 ari di tinggalkan sebab balik kampung.

pagi tadi nak on laptop...lambat sangat...fingerprint detector dah tak berfungsi...taip password..tunggu punye tunggu..bulat-bulat terus berpusing...
aku tunggu...tak masuk-masuk window...aku restart balik...tunggu lagi..nak dekat setengah jam, tak masuk-masuk window...

aku dah cuak...'pakwe' aku dah rosak? kenapa? pe sebab dia?

aku mati akal...aku off terus...pegi tengok tv

dah petang sket, abang aku balik. aku nak bagitau dia, tapi takut. dia ni angin sket. kang tak pasal-pasal aku kene BODOH.

tapi aku tengok mood dia ok arini. so aku mulakan bicara.dia suh bagi laptop kat dia.

lepas cubaan berkali-kali me'recovery system' tidak berjaya...laptop aku terpaksa di format semula.

lagu, gambar, movie, video...tak dapat di selamatkan.

dulu penah jadi camni gak. hard disk rosak..aku sedih sangat sebab laptop tu dah macam nyawa aku. tapi kali ni, aku tak kesah sangat. lagu leh donlod, movie leh donlod, gambar mintak dengan member.

laptop dah 80% siap. ni aku update blog gune pc abang aku. tunggu dia balik untuk sambung sket-sket yang aku tak tau nak buat.

nasib baik leh donlod driver HP dengan mudahnya.


naDDy: bile dah canggih sangat, nak repair pon payah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 CoMMeNT:

Anonymous said...

lenkali back up data semua kat external hard disk.. baru senang hati..

Unknown said...

takde external hard disk da..saje tanak bli external.sebab rasa tak penting.setakat nak simpan movie, baik takyah.

Anonymous said...

movie la kena simpan dlm external hard disk..

Nbl Fzr said...

ha.
igt angkt HP tuh.

bias® said...

duit rayer banyak. bli lah lap top baru.

Unknown said...

abangpit: bukan kaki movie.tengok sekali, pastu buang.


Nabil Fizri: ha? aku tak paham.


bias: tak sebanyak untuk beli laptop baru daaa

Mrs Nurul said...

pakwe aku pon salu rosak huhuhu paling sedih kalau asaiment sekali pergi membwa diri...

Unknown said...

neon: ha..tau takpe.kalau esemen, kne la buat backup.

Anonymous said...

power eh laptop ko! canggih.. siap pakai finger detector lagi *aku gayat la..!!!

kesian lah ko! apa nak buat virus memang banyak lain kali pakai lah antivirus yg baik!

Unknown said...

boneka: kenapa gayat? abang aku cakap, antivirus hanya kesan file yang di jangkiti.antivirus tak delete punca virus tu.so, ade ke takde antivirus tu, tak penting.tak pakai pon takpee.

abang besi said...

kakakaka..sian...blh plk abg besi gelak ek.....huhu..sori....=p

Unknown said...

abang besi: nanti pc abang besi rosak, baru tau. seb baik gitar takleh kene virus.