RSS
Blog ini adalah catatan AKU dalam menjalani hidup. Hak AKU untuk menulis, Hak anda untuk membaca dan Hak anda untuk komen. TERIMA KASIH kerana menyinggah, membaca dan meninggalkan komen.

Ibu Mertuaku

Suzana dan razman adalah pasangan yang paling bahagia dari sejak zaman sekolah..mereka sering kelihatan bersama di kantin, di dlm kelas mahupun waktu belajar di luar kelas...

Sesudah tamatnya zaman persekolahan, mereka menyambung pelajaran di sebuah U swasta yg terletak di sekitar kuala lumpur... mereka bagaikan belangkas yang x dapat di pisahkan lagi........ tetapi dalam setiap percintaan mesti ada dugaan nya..

Salmah seorang ibu yg bengis & terlalu mengongkong keluarganya untuk mengikuti sgala kehendak nya.. Salmah adalah ibu kpd Suzana.

Pada suatu hari, Salmah mendapat tahu bahawa anak tunggalnya keluar dgn seorang lelaki iaitu Razman. Dia mendengar khabar itu drpd jiran2 nya. Salmah pun naik berang dan sgt marah terhadap Razman & mnyimpan dendam terhadap Razman..

Salmah sanggup memberhentikan pengajian anaknya dari belajar di U itu........dengan niat utk memisahkan mereka.

Setelah 3 bulan Suzana berhenti, datanglah Razman dgn rombongan meminangnya ke rumah Suzana. Ibu nya terpaksa akur dgn perhubungan percintaan mereka kerana menyedari bahawa jodoh anaknya itu memang kuat untuk Razman.

Setelah setahun berlalu mereka pan di ijab qabul kan ...... Mereka berdua bercadang hendak pergi honeymoon ke Pulau Tioman...... .tapi malang telah menimpa mereka......

Razman dan Suzana telah mendapat kemalangan semasa dalam perjalanan ke Pulau Tioman. Salmah bertambah marah kerana kemalangan itu menyebabkan muka Suzana mengalami luka yang teruk sehingga kulit muka nya tersiat. Malah meninggalkan kesan yang amat menakutkan.. ....

Sejak kemalangan itu kebencian Salmah terhadap Razman begitu membuak2. Razman berasa kecewa akan sikap Ibu mertuanya... ...tambahan mengetahui berita tentang wajah isterinya anaknya menjadi cacat seumur hidup.

Razman cuba utk memperbaiki keadaan..... ...Razman bertemu dengan doktor bagi merawat muka isterinya dengan cara mendermakan kulitnya. Perkara ini Razman telah memohon agar doktor berjanji akan tidak menceritakan kepada isteri dan ibu mertuanya.

Setelah seminggu Suzana membuat pembedahan muka, Salmah begitu gembira melihat perkembangan muka anaknya dan memeluk cium muka anaknya. Namun dendamnya terhadap menantu tidak pernah padam. Doktor tersenyum melihat kegembiraan Suzana dan ibunya.

Salmah bertanya kepada doktor dengan penuh harapan siapakah insan yang sanggup mendermakan kulit untuk pembedahan muka anaknya. Doktor terdiam seketika lalu menjawab.... ..penderma tersebut menyuruh saya agar tidak memberitahu akan identitinya kepada puan. Salmah akur dan kecewa dengan jawapan dari doktor tersebut dan mencium muka anaknya berkali-kali.

********************

Sebenarnya Doktor telah menyimpan rahsia Razman yang mana telah mendermakan kulit punggungnya untuk pembedahan muka isteri kesayangannya. Cuba lah kalau rahsia ini terbongkar dan Salmah (ibu mertuanya) tahu yang pipi anaknya di cium berkali-kalai itu adalah kulit punggung menantunya yang dibenci. Macamana erkkk reaksi ibu mertua


Sumber: Isuhangat

naDDy: ape pekdah benci orang?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

11 CoMMeNT:

EN.ROBOT said...

"almah begitu gembira melihat perkembangan muka anaknya dan memeluk cium muka anaknya. Namun dendamnya terhadap menantu tidak pernah padam. Doktor tersenyum melihat kegembiraan Suzana dan ibunya."

mesti dokter tu senyum ifrit kan,..,~
wakakakaa.,.,~

♥ayudeadwish♥ said...

nakal betul menantu dia ngan doktor tu.. dua2 pakat nak kenakan mak metua dia si razman... hahaa~~ padan muko hang makcik!

John Iverson said...

Doktor tu mesti senyum dalam hati 'hehehehe'...

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

Robot: gitula gamaknye.


Ayu: muka makcik di punggung menantunye.hehe..


John: ketawa terus.

Monkey D Luffy said...

ish3

menantu pun nak gaduh2 kan

bijen m. said...

sungguh kurang masin ini cerita.
aku sangkakan cerita ini bakal berakhir dengan penganiayaan terhadap razman yang tidak berdosa.
ciss.
x cliche betol.

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

Muahahhaahaaha.....nasib ko makcik salmah..
ke punggung jua akhir nya..hahahaha..

aku said...

kalau la ibu mertua razman tau yg kulit muka anaknya yg lembut dan gebu tu kulit punggung
menantunya,
akan tak berkulit la punggung razman..

balqissy said...

eee. saket!

bias® said...

kulit jek. bukan punggung betul. apa ada hal?

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

Luffy: mertua tu yang buat hal.


bijen: silakan tambah garam secukup rasa.


kakuna: haha


aku: takpe.esok lusa tumbuh kulit baru.


balqissy: saket jiwakah?


bias:kalau punggung betul, tak tau la..